Review Raumfeld Stereo Cubes

Eerder reviewde Lieke al de Raumfeld One M, een prachtige wireless speaker. Maar Raumfeld heeft nog meer mooie producten in het assortiment. De Stereo Cubes zijn daar zeker één van. Ik probeerde deze hoogwaarde speakers voor je uit.

SONY DSC

Installatie

De Stereo Cubes van Raumfeld zijn twee krachtige wireless speakers. Met behulp van de Raumfeld-app, die je wel even eerst moet installeren, kun je je muziek draadloos streamen naar de speakers. De Raumfeld-app ondersteunt Spotify, Soundcloud en binnenkort ook Google Cast. Ik heb de Cubes getest met Spotify en dit werkt vlekkeloos. Het installeren van de app en het verbinden met de Stereo Cubes is makkelijk, ik kon vrijwel gelijk mijn muziek afspelen. Je hebt na het installeren de Raumfeld-app niet meer nodig om je muziek via Spotify af te spelen. Dit kan namelijk gewoon via de Spotify-app, lekker makkelijk.

Looks

Hou je van een strak en tijdloos design? Dan zijn de Stereo Cubes zeker jouw ding. Deze speakers zullen zeker niet misstaan in je interieur. De kast is afgewerkt met zwart gelakt MDF, en de knoppen zijn van geborsteld staal. Dit geeft de speakers een stoere maar toch stijlvolle look. De rubberen onderkant zorgt ervoor dat de speaker stevig op hun plek staan en ze niet bewegen als je het volume flink omhoog knalt.

SONY DSC

Kwaliteit

Wat me gelijk opviel is de geweldige kwaliteit van de audio. Dit zijn niet zomaar wireless speakers, nee dit is kwalitatief erg hoogstaand. Gecombineerd met de strakke looks maakt het dat deze speakers een aanrader zijn voor muziekliefhebbers die geen genoegen nemen met de eerste beste wireless systemen. De speakers hebben een ingebouwde versterker, waardoor je geen verdere versterker nodig hebt voor optimaal geluid. Mocht je deze speaker niet alleen voor muziek willen gebruiken dan kun je ze ook nog aansluiten op je TV.

SONY DSC

Specs

Nog even wat specificaties op een rijtje:

• Muziek streamen met Android (vanaf versie 2.2) apparaten en iOS apparaten (iPod touch, iPad, iPhone)
  • Multiroom-streaming: aan te sturen met gratis Raumfeld App voor Android of iPhone
  • Ingebouwde, zeer efficiënte eindversterker met 70 Watt (Sinus) vermogen met Bi-amping technologie
  • Exclusief design dat zeer goed in de woonruimte is te integreren
  • Muziek streamen met Android en iOS apparaten
  • Afmeting (HxBxL): 19,5 cm x 19,5 cm x 19,5 cm

SONY DSC

Wat vind ik ervan?

Ik heb de speakers nu een tijdje kunnen testen en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben! De kwaliteit is geweldig. De speakers zijn misschien wat groot voor mijn kleine appartementje, maar hierdoor echte eyecatchers. Ook leuk is dat je met meerdere Raumfeld wi-fi audiosystemen kunt switchen tussen verschillende kamers. Zo kun je bijvoorbeeld deze speakers in de woonkamer zetten en bijvoorbeeld de One S (hier komt binnenkort nog een review van) in je slaapkamer. Vervolgens kun je heel makkelijk switchen, en zo in elke kamer van je muziek genieten! Natuurllijk heb ik dit voor jullie getest en het werkt ideaal. Al met al ben ik zeer te spreken over deze Raumfeld Stereo Cubes.

Voor meer info en de prijs van deze speakers? Check dan de Raumfeld Online Shop.